Stress- & Master Coach Birthe Buhl, Århus

"Husk du, at dagene, der flyver af sted, er selve livet?"

Stresscoaching

Stresscoaching

 

 

Coach - personlig udvikling

Coaching

 

 

Mindfulness App

Mindfulness App - gave

 

 

Mindfulness stresshåndtering

Mindfulness mod stress

 

 

Selvværd og selvtillid

Selvværd - indre styrke

 

 

Foredrag omstress

Foredrag om stress

 

 

Er du ramt af stress? Stress kan behandles, så du får mere livskvalitet.

Hvad er stress?

De fleste har hørt om stress og mange har med garanti oplevet det på egen krop.

Faktisk har 430.000 dagligt symptomer på stress, men hvad er stress, hvad skyldes det og hvad gør det ved os, og kan jeg forebygge stress?

Stress opstår, når der er ubalance mellem de krav eller forventninger, som du eller andre har til dig og de ressourcer du har til rådighed.

Har du de kompetencer, der skal til for at klare opgaven?

Har du den tid, det overskud eller den energi, der er nødvendig for at løse opgaven?

Har du den opbakning, der skal til fra folk omkring dig?

Langvarig stress er skadelig, så har du haft symptomer på stress mere end et par uger, så læs med for stress kan behandles, så energien og livskvaliteten vender tilbage.

Tag stresstesten længere nede på siden.

Få et opkald af Birthe Buhl

Hvad kommer stress af?

Når vi taler om stress, tror vi ofte, at det er arbejdsrelateret, men stress kan også komme fra privatlivet. Faktisk er det sådan, at ca. 50% af vores stress kommer fra vores tanker og fra den værdi, vi tillægger en given situation.

Hvem får stress?

Alle kan blive ramt af stress, når de rette omstændigheder er tilstede. Stress rammer individuelt. Det, der stresser den ene, stresser ikke nødvendigvis den anden. Det at komme for sent til et møde kan for nogle være helt okay, mens det for andre kan opleves som flovt eller pinligt. 

Vi kan alle tåle pres - nogle kan tåle mere end andre, men ingen kan tåle alt. Har du haft stresssymptomer i mere end et par uger, er det tid til at bremse op og gøre noget ved det, for du kan selv gøre meget for at behandle og forebygge stress.

Hvad er symptomerne på stress?

Ved længerevarende stress oplever mange symptomer som dårlig søvn, uro i kroppen, glemsomhed, sommerfugle i maven, irritabilitet, lettere til gråd, træthed, manglende lyst til sex, hjertebanken m.v. 

Hvad sker der i hjernen, når jeg har stress?

Stress har stor indflydelse på vores hjerne. Vi husker dårligere, vi har svært ved at planlægge og strukturer dagen. Vi tænker mere sort hvidt. Endvidere kan stress udløse angst eller depression.

Stress er en hormonel tilstand, hvor hjernen frigiver stresshormonerne adrenalin og kortison. Når stresshormonerne stiger i kroppen, falder lykkehormonet serotonin.

Hvad sker der i kroppen, når jeg har stress?

Selv om stress ikke er en sygdom, kan du blive alvorlig syg, hvis du oplever stress over en længere periode, da stresshormonerne påvirker vores immunsystem. Stress er bl.a. mistænkt for at være med til at fremkalde diabetes. Længevarende stress påvirker også vores hjertekar-system og kan give konstant forhøjet puls og blodtryk.

Hjælp til stress - Få livskvaliteten tilbage med stresscoaching

Jo længere tid du har været stresset, jo større konsekvenser har det for dit helbred. Derfor er det vigtigt, at du så hurtigt som muligt få professionel hjælp til stresshåndtering.

Stresscoaching adskiller sig på mange væsentlige punkter fra traditionel coaching. Det er derfor vigtigt, at du vælger en coach med en særlig uddannelse i stresshåndtering.

Stress kan behandles så du fysisk og psykisk kommer i balance igen. I et individuelt stressbehandlingsforløb får du redskaberne til at bringe klarhed over de egentlige stressårsager samt hvordan du håndterer dem, så hverdagen igen hænger sammen for dig. 

Mindfulness mod stress

I den fortravlede og ofte stressende hverdag, som mange har, er vi ikke opmærksom og tilstede i nuet, men grubler i stedet over fortiden eller bekymrer os om fremtiden.

Noget af det bedste, vi kan gøre for os selv og andre, er at være fuldt tilstede, der hvor vi er - mens vi er der.

Forskning viser, at mindfulness har en dokumenteret effekt på stress.

Ved hjælp af simple mindfulness teknikker, der ser ud af næsten ingenting, men viser sig at handle om næsten alting, bliver vi bedre til at håndtere livets udfordringer - vi bliver mere nærværende og tilstede i livet.

"Mindfulness betyder at være opmærksom på en særlig måde: bevidst i øjeblikket og uden at dømme" Jon Kabat-Zinn.

Mindfulness Baseret Kognitiv Terapi (MBCT) er udviklet af Zindel Segal, Mark Williams samt John Teasdale og er baseret på Jon Kabat-Zinn's Mindfulness Baseret Stress Reduktion (MBSR)

Gør som over 30.000 andre

Download app'en "Mindfulness - bevidst nærvær" og lyt igen og igen til den GRATIS guidet bodyscan.

Køb for et engangsbeløb på kr. 79,- adgang til hele den 7 timer store app og lyt til de guidede meditationer, yoga eller lad dig guide til en dyb og rolig søvn med "Godnat & sov godt"

App’en er udstyret med en "hent til offline" funktion, hvilket gør det muligt at hente lydfilerne, så det ikke længere er nødvendigt at have internetforbindelse. Dette giver god mulighed for at tage app’en med i sommerhuset, på ferie, i flyet eller andre steder på farten.

App'en bygger på grundprincipperne fra Mindfulness Baseret Kognitiv Terapi (MBCT) som er udviklet af Zindel Segal, Mark Williams samt John Teasdale og er en videreudvikling af Jon Kabat-Zinn's Mindfulness Baseret Stress Reduktion (MBSR)

Forebyg stress - foredrag om stress

Det er altid nemmere at forebygge end at helbrede.

Stress rammer individuelt, men skal forebygges i fællesskab, så det at forebygge stress ikke bare kræver en indsats hos den enkelte, men også fra familien, på arbejdspladsen og i samfundet. Alle har vi et medansvar for at reducere og forebygge stress.

En effektiv stressforebyggelse handler om at finde de forskellige årsager, fjerne, begrænse eller acceptere det der giver anledning til stress.

Et foredrag om stress giver dine kollegaer / medarbejdere større forståelse og viden om stress, så de bedre undgår stress, og bedre håndterer stressen, når den rammer.

Få et opkald af Birthe Buhl eller ring på 40 10 80 27